Protokół anulowania sprzedaży z kasy fiskalnej

Praca na kasie fiskalnej, wbrew temu, co by się mogło wydawać, nie należy o najłatwiejszych. Wymaga bardzo dużo koncentracji i cierpliwości wobec klientów. Nic dziwnego, że błędy się zdarzają i nawet ustawodawca przewidział możliwość korekty np. w przypadku źle wystawionego paragonu w czasie ewidencjonowania sprzedaży na kasie fiskalnej. Warto również zaznaczyć, że błąd może pojawić się zarówno ze strony sprawcy towaru i usług, jak i po stronie klienta. W sytuacji, gdy paragon zostanie błędnie wystawiony, należy przeprowadzić procedurę jego anulowania. O najczęściej pojawiających się błędów przy wystawaniu paragonów należą m.in. nieprawidłowa stawka podatku VAT czy źle wpisana ilość zakupionych towarów. Tym, na co najbardziej skarżą się osoby, które korzystają z kasy fiskalnej, jest to, że raz wykonanej i zatwierdzonej transakcji nie można już cofnąć ani wprowadzić w nie zmian. Co w takim razie w przypadku błędu? Konieczny jest protokół anulowania sprzedaży z kasy fiskalnej. Każdy z podatników, który posiada kasę fiskalną, musi, zgodnie z wymogami ustawy, prowadzić dwie ewidencje. Jedną jest ewidencja pomyłek, a druga to spis zwrotów i reklamacji. Protokół pomyłek obejmuje krótki opis błędu, jaki popełniono wraz z okolicznościami, w jakich to się stało. Obowiązkowo do protokołu należy dołączyć błędnie wystawiony paragon. Istotne jest to, aby ponownie na kasie fiskalnej wbić prawidłową transakcję. Taka procedura jest przejrzysta i jest wystarczającym dokumentem w trakcie rozliczenia z właściwym urzędem skarbowym.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>